Son Sanığın da Ölümüyle 12 Eylül Darbe Davası Düştü

Kenan Evren’le birlikte 12 Eylül darbesine imza atan Eski Hava Kuvvetleri Komutanı emekli Orgeneral Tahsin Şahinkaya, 90 yaşında öldü. Gülhane Askeri Tıp Akademisi (GATA) Haydarpaşa Eğitim Hastanesi’nde bir süredir tedavi gören Şahinkaya’nın ölüm sebebi organ yetmezliği olarak açıklandı. İki ay önce de Evren, hayatını kaybetmişti.

Şahinkaya, 12 Eylül darbe davasının hayatta kalan son sanığıydı. Şahinkaya’nın ölümü, Yargıtay aşamasında bulunan davanın da düşmesi anlamına geliyor.

12 Eylül davası kapsamında Kenan Evren ile birlikte yargılanan Şahinkaya, Ankara 10. Ağır Ceza Mahkemesi’nce 18 Haziran 2014’te verilen kararla, 21 Aralık 1979’da ‘dönemin başbakanına verdikleri muhtırayla anayasayı ve TBMM’yi ortadan kaldırmaya ve görevini yapmasını engellemeye teşebbüs’, 12 Eylül 1980’de de ‘cebren Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nı tağyir, tebdil veya ilgaya ve bu kanun ile teşekkül eden TBMM’yi ıskat ve cebren men’ suçunu işledikleri gerekçesiyle ‘ağırlaştırılmış müebbet’e çarptırılmıştı. Mahkeme heyeti daha sonra sanıklar için zincirleme suç maddesinin uygulanmasına yer olmadığına karar vererek takdir yetkisi kullanmış ve söz konusu cezayı ‘müebbet hapse’ çevirmişti.

12 Eylül darbesini gerçekleştiren komutanların ölüm tarihleri:

• Jandarma Genel Komutanı Sedat Celasun ise 17 Temmuz 1998
  • Kara Kuvvetleri Komutanı Nurettin Ersin 3 Ekim 2005